بنابراین گزارش، عزیزی ناشر کتاب «هفت» که در آن ۷۷ برنامه را با قلم لیلی کریمان پوشش داده است درباره وضعیت شکایت از این کتاب به خبرنگار سینماپرس گفت: برخلاف نظر آقای مسعود فراستی و حمید پنداشته که چند روز گذشته هم ایشان را در سازمان صدا و سیما دیدم و متوجه شدم که برنامه هفت ارتباطی به شخص ایشان ندارد و تنها در مطبوعات اقدام به جوسازی کرده بودند در بخش یادداشت ناشر این کتاب من توضیحات کامل را دادم.
وی افزود: صاحب امتیاز اصلی برنامه «هفت» نه فریدون جیرانی و نه حمید پنداشته است بلکه سازمان صدا و سیما است و من بعید می دانم که سازمان با ثبت و ضبط یک برنامه به این شکل مشکلی داشته باشد اما اینکه با شبکه سه به عنوان متولی پخش آن باید صحبتی می شد من حرفی ندارم اما از آنجاییکه «سروش» انتشارات رسمی سازمان صدا و سیما است با این نگاه ما این کتاب را به این انشارات ارائه دادیم و بعد از ماهها که در این انتشارات ماند اعلام کردند که به دلیل شرایط کنونی امکان چاپ آن را ندارند.
عزیزی در عین حال خاطرنشان کرد: مسعود فراستی علاقه مند بود که این کار را به شیوه نگارش خودش آماده کند ولی من تاکنون سعی کردم که نگاه شخصی و تبلیغاتی در کتابها وجود نداشته باشد بلکه بیشتر نگاهها به سمت ماندگاری برود البته پیش از آغاز این مجموعه یک جلسهای با حضور مسعود فراستی و لیلی کریمان داشتیم که به چه شکلی این مجموعه را آماده کنیم و آقای فراستی گفتند که "من این نگاه را قبول ندارم و باید این کتاب براساس نوشته من تنظیم شود " که من تاکید بر ثبت تاریخی آن داشتم چراکه ایشان می توانستند مجموعه نقدهای خودشان را که در هفت مطرح کرده بودند جمع آوری و چاپ کنند که من هم گفتم شما میتوانید تنها یک یادداشت در این کتاب داشته باشید چراکه صحبت های ایشان را به شکل یک آنونس از هر برنامه در قالب دی وی دی در این مجموعه وجود دارد.
وی یادآور شد: برنامه هفت طی دوسال، سینمای ایران را از جنبه های مختلف نقد کرد و امیدوارم خدا صبری بدهد تا همه بتوانیم نظرات یک دیگر را تحمل کنیم البته احترام فریدون جیرانی و مسعود فراستی که سالها مدیر فرهنگی انتشارات و از دوستان من بودند واجب است، در دو صفحه یادداشتم در این کتاب نقل کردم که چه بلایی بر سر ۹۰ سینمایی آمد و تبدیل به برنامه هفت شد و اگر این مجموعه ارزشمند نبود قاعدتا سراغش را نمیگرفتیم.
وی درپایان درباره نوع طراحی جلد این مجموعه گفت: قصدمان این بود که نوستالژی فیلم های وی اچ اس را برای آن در نظر بگیریم که نوع بسته بندی آن مورد توجه قرار گرفت.
ارسال نظر